Przedszkole
Wyżywienie
Wszystkie posiłki zapewnione są w ramach standardowej opłaty miesięcznej. Gotujemy dla dzieci samodzielnie. Uwzględniamy diety alegriczne.
Prawidłowe żywienie ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój malucha, którego organizm intensywnie się rozwija. Dlatego w naszym przedszkolu dbamy o to, aby posiłki były zdrowe i zbilansowane, a jadłospis – urozmaicony. Wszystkie potrawy gotujemy we własnej kuchni, uwzględniamy przy tym specyfikę pór roku. Równie dużą wagę przykładamy do wyglądu i sposobu podawania dań, aby zachęcić do jedzenia nawet “niejadka”. Posiłki są zjadane w miłej atmosferze i podawane na przyjemnych dla oka, kolorowych talerzykach.
3 posiłki W przedszkolu wydawane są 3 (nielimitowane) posiłki dziennie. W ciągu dnia podajemy dzieciom wodę mineralną.
Alergie W naszej kuchni uwzględniamy żywienie dzieci alergicznych, stosujemy się do zaleceń lekarzy przestrzegając indywidualne diety każdego dziecka z alergią pokarmową.
Owoce, warzywa W naszym jadłospisie uwzględniamy świeże, sezonowe warzywa i owoce.
Wędliny Część wędlin pozyskujemy metodą parzenia mięsa surowego, samodzielnie pieczemy mięsa oraz pasztety.
Jogurty Jogurty robimy metodą zakwaszania mleka a napoje słodzimy miodem i cukrem brązowym.
Płatki, kasze, otręby Płatki owsiane, kasza jaglana, otręby, sezam, dynia itp. są “przemycane” w potrawach (klopsiki, pulpety, kotlety rybne, placki, surówki, pierogi)
Zdrowe dodatki Dzieci spożywają także:orzechy, rodzynki, suszone morele, śliwki, żurawina, migdały, pestki słonecznika i dyni, kiełki roślin hodujemy w przedszkolu
Nauka podczas posiłku Podczas posiłków nie wyręczamy dzieci – pomagamy im wykonać wszystkie czynności samodzielnie.
Zajęcia kulinarne Prowadzimy zajęcia kulinarne, dzięki którym dzieci mają możliwość samodzielnego przygotowywania własnych potraw oraz poznawania prawidłowych nawyków żywieniowych.
Jadłospis udostępniony jest codziennie na tablicy ogłoszeń!
ZAJĘCIA W RAMACH CZESNEGO
Zajęcia techniczno-plastyczne 2x w tygodniu po 30 minut To zabawy manualne, oparte na takich działaniach jak: malowanie farbami, rysowanie węglem i świecą, lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej, wydzieranie, wycinanie, itp. Dzięki tworzeniu prac plastyczno-technicznych dzieci uczą się jak prawidłowo korzystać z danych narzędzi, doskonalą małą motorykę, kształtują wyobraźnię przestrzenną oraz kreatywność. Ponadto zabawy te dają przedszkolakom poczucie zadowolenia z efektów własnej pracy.
Zajęcia z języka angielskiego 5x w tygodniu po 30 minut Zajęcia z języka angielskiego w naszym przedszkolu odbywają się głównie w formie zabawy. Wprowadzamy wiele piosenek, rymowanek i inscenizacji, łącząc pojęcia z ruchem i otaczającym dzieci światem przedmiotów i zabawek. Recytujemy wierszyki i śpiewamy piosenki dzięki którym w zajęciach uczestniczą również dzieci nieśmiałe. Słuchamy historyjek i opowiadań, które sprzyjają koncentracji, a jednocześnie powtarzaniu wyrażeń i zwrotów. Najbardziej ulubioną przez dzieci formą zabawy jest odgrywanie scenek – pantomima dzięki której przedszkolaki łatwiej komunikują. Na naszych zajęciach dzieci nie uświadamiają sobie faktu, że się uczą, gdyż wspólna zabawa w gronie rówieśników jest po prostu przyjemnością.
Przedszkolne soki 2x w miesiącu „ W zdrowym ciele zdrowy duch”- to przysłowie towarzyszyć nam będzie jako motto nowych działań, które wprowadzamy do listy zajęć w ramach czesnego. Chcemy, by Przedszkolaki same przekonały się, że to, co zdrowe i wartościowe może być też pyszne i kolorowe. Aby zachęcić dzieci do picia zdrowych soków będziemy organizować warsztaty podczas których same będą mogły komponować smaki soków owocowo-warzywnych. Zachęcamy też, by chętne osoby przynosiły owoce lub warzywa, z których chciałyby zrobić pyszny napój. Pierwsze warsztaty już za nami i trzeba przyznać, że entuzjazm wśród dzieci był ogromny. Wszyscy ochoczo przygotowywali produkty potrzebne do świeżego soku, ale jeszcze chętniej go wypijali. Jesteśmy więc przekonani, że takie zajęcia będą dla Przedszkolaków dużą dawką zdrowej zabawy.
Rytmika 2x w tygodniu po 30 minut Nasze zajęcia to świetna zabawa przy pianinie i muzyce wraz z nauczycielkami. Dzieci nie tylko tańczą i śpiewają ale również poznają różne instrumenty muzyczne. Podejmują próby zagrania na nich. Zajęcia tego typu kształtują umiejętności i osobowość młodego człowieka. Tematyka zajęć jest bardzo różnorodna, stosowane są ciekawe formy pracy z dziećmi. Dzięki zajęciom grupa się bardziej integruje a dzieci bardzo chętnie ilustrują gestem i ruchem treści piosenek. Na rytmice przygotowywujemy piosenki i choreografię na przedszkolne uroczystości.
ZAJĘCIA DODATKOWO PŁATNE
Zajęcia taneczne z muzykoterapią 2x w tygodniu po 30 minut Nauka prostych kroków i układów tanecznych w trakcie zabaw muzyczno-ruchowych, zajęcia kształtują pewność siebie, swobodę działania oraz wyczucie własnego ciała, wyrabiają poczucie rytmu a także umiejętność skoordynowania swojego działania z grupą. Zajęcia pozwalają odkryć osobowość i temperament przedszkolaków, przyczyniają się do rozwijania słuchu, koncentracji i pobudzają myślenie oraz wyobraźnię. Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia integrujące grupę poprzez proste formy ruchu i wydobywanie dźwięków (układy taneczne i „zaśpiewy”) a także ćwiczenia rytmiczne – mające na celu odblokowanie uczuć i emocji podczas kontaktu z muzyką i rytmem (improwizacje ruchowo – muzyczne). Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach i zawsze oczekują na następne spotkanie. Organizowane są również zajęcia pokazowe dla rodziców na których dzieci mogą zaprezentować swoje umiejętności
Warsztaty kulinarne 1x w tygodniu po 60 minut Zajęcia kulinarne w przedszkolu należą do jednych z najbardziej ulubionych zajęć dzieci. Dobrze wiemy jak bardzo lubią pomagać w domowym gotowaniu. Warunki w naszym przedszkolu są przystosowane do tego aby dzieci miały możliwość samodzielnego przygotowywania potraw. Pieczemy przepyszne ciasteczka i ciasta, przygotowywujemy sałatki, kanapki itp. Dla dzieci to wielka przygoda i wspaniała zabawa. Jest to czas kiedy mogą pobrudzić swoje ręce oraz zobaczyć jak działają różne urządzenia kuchenne. Mają również okazję przekonać się jak skomplikowana i trudna jest praca przy przygotowywaniu posiłków. Rodzice mogą spróbować wypieków swoich pociech gdyż niejednokrotnie po zajęciach dzieci otrzymują zapakowane ciasteczka i ciasta do domu.
Warsztaty teatralne 1x w tygodniu po 60 minut Zajęcia teatralne przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które lubią bawić się słowem, ruchem i muzyką. Podczas zajęć przedszkolaki usprawniają swój aparat mowy , uczestniczą w zabawach fonacyjnych i artykulacyjnych. Jest to czas, kiedy dzieci nie tylko uczą się panowania nad swoim ciałem, ale mogą przede wszystkim spontanicznie przejawiać własne emocje. Ponadto dzieci doskonalą swoją pamięć, wzbogacają słownik, uczą się wcielać w różne role oraz współpracować w grupie. Te zajęcia to okazja do poznania wielu form teatralnych takich jak: improwizacja, inscenizacja, teatr lalek itp. Zajęcia teatralne nie tylko dają szansę na wydobycie z dzieci potencjału, pomagają nabierać odwagi przed publicznymi wystąpieniami ale przede wszystkim uczą dzieci wiary we własne możliwości.
Nauka gry na pianinie 1x w tygodniu po 30 minut Są to indywidualne zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanego pedagoga. Tematyka i poziom lekcji dostosowane są do wieku, zdolności oraz zainteresowań ucznia. Dziecko uczy się wydobywania dźwięku z instrumentu, czytania z nut a także rozpoznawania wartości rytmicznych. Podczas spotkania z nauczycielką przedszkolak przyswaja podstawowe zagadnienia z teorii muzyki, uczy się grać proste utwory.
ZAJĘCIA ADAPTACYJNE
Zajęcia adaptacyjne są bezpłatne
Adaptacja przebiega w grupie dzieci tworzących daną grupę wraz z ich wychowawcami w sali przypisanej do tej grupy. Zajęcia mają na celu ułatwienie dzieciom i rodzicom chwile rozłąki. Zapraszamy serdecznie!
Co to jest okres adaptacyjny?
Kiedy po raz pierwszy dziecko zostaje zaprowadzone do przedszkola, zadaje sobie następujące pytania:
– Kim są te wszystkie dzieci?
– Co tu się dzieje?
– Gdzie są moi rodzice?
– Czy ja tu mam zostać na zawsze?
Okres adaptacyjny jest procesem osobistego rozwoju, w którym dziecko rozwija się samodzielnie. To właśnie ono ma się przystosować do nowej sytuacji i oswoić się ze zmianami. Wychowawca i rodzice mogą pomóc w tym procesie, ale należy pamiętać, że jest on jest nieodłączną częścią sytuacji, w której maluch się znalazł.
Pierwsze dni dziecka w przedszkolu obfitować będą w cały szereg nowych zdarzeń. Chodzi tu o pewien etap przemian mających wpływ na dotychczas wykonywane przez dziecko zajęcia i jego relacje z rodzicami. Odtąd nie będzie już spędzać całego dnia w domu i znacznie rzadziej będzie się widywać z rodzicami. Będzie się musiało przystosować do nowego grafika zajęć i w wielu przypadkach, jeść poza domem ze swoimi rówieśnikami. Słowem – maluch zmienia otoczenie z tego, nad którym panuje, które kontroluje i które zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa na inne – nieznane, co w niektórych przypadkach może sprzyjać poczuciu zagrożenia i izolowaniu się przez dziecko.
Teraz musi ono nauczyć się przebywać w innym środowisku, przyswoić sobie zasady dzielenia się z innymi zabawkami, przestrzenią i osobami.
Kiedy dziecko zaczyna chodzić do przedszkola…
Kiedy dziecko zaczyna chodzić do przedszkola, część rodziców czuje się winnymi i bardzo się niepokoi. Czego boją się najczęściej? Domniemanego porzucenia uczuciowego, które jest w rzeczywistości bezpodstawnym lękiem. Pobyt dziecka w przedszkolu w żadnym wypadku nie wiąże się bowiem z porzuceniem czy utratą uczuć. Rodzice zawsze powinni pamiętać, że wychowawca ich syna czy córki to osoba odpowiednio przygotowana merytorycznie i odpowiedzialna, a to, co dzieci zyskują uczęszczając do przedszkola jest nie do przecenienia.
Także wychowawcy przedszkolni potrzebują swojego czasu na adaptację – uzbrojeni w cierpliwość muszą przyjąć nowe dzieci, choć dopiero co pożegnali zeszłorocznych uczniów, a wraz z nimi oddali cząstkę siebie. Pociąga to za sobą konieczność solidnego przygotowania zarówno od strony dydaktycznej, jak i wychowawczej ponieważ dla nauczyciela każde dziecko jest Tym Najważniejszym!
Kilka przydatnych wskazówek dla rodziców
- postaraj się, aby chodzenie dziecka do przedszkola stało się rutyną do momentu, aż zaadoptuje się ono w nowym miejscu; wykonuj te same przygotowania, zawoź je do przedszkola o tej samej porze, odbieraj punktualnie
- żegnaj się w sposób wylewny, ale krótko, i mów dziecku “do zobaczenia” z uśmiechem na ustach
- nie obiecuj dziecku rzeczy nieprawdziwych, np. „Zaparkuję samochód i zaraz wracam”, ponieważ wtedy maluch cierpi jeszcze bardziej
- upewnij się, że Twój syn/córka ma pod ręką swój przedmiot przywiązania, jeśli go potrzebuje: pluszak, kocyk…
- staraj się wybierać dla dziecka wygodne i praktyczne ubrania
Oferta cenowa
1100 zł miesięcznie
Ilość miejsc jest ograniczona.
- Wpisowe: 400 zł
- Opieka nad dzieckiem:w godzinach 6:30 – 18:00
- 3 posiłki
- W pakiecie: rytmika(2x w tygodniu), język angielski (5x w tygodniu), psycholog, zajęcia grupowe z logopedą
- Ubezpieczenie NNW: jednorazowo ok. 40 zł
- Możliwe dodatkowo płatne zajęcia: plastyczne, kulinarne, teatralne, taniec, logopedia, nauka gry na pianinie
WYPRAWKA
- STRÓJ: luźny, wygodny, dostosowany do pogody
- KAPCIE: wygodne, zapinane na rzepy lub z gumeczką
- UBRANIA NA ZMIANĘ: cały komplet (bielizna, koszulka, spodnie, rajstopki), bardzo przydatny
- NAKRYCIE GŁOWY: spędzamy dużo czasu w naszym ogrodzie
- PIELUCHY: odpowiedni zapas pieluch jeśli dziecko potrzebuje
- AKCESORIA HIGIENICZNE: chusteczki nawilżane i chusteczki higieniczne w pudełku (wyjmowane)
OPIEKA PSYCHOLOGA
Opieka psychologiczna
Psycholog podczas swoich dyżurów prowadzi obserwację podopiecznych, ocenia ich rozwój, interpretuje zachowania dzieci, współuczestniczy razem z nauczycielami w procesie edukacji. Udziela porad nauczycielom i rodzicom oraz pomaga w rozwiązywaniu wszelkich problemów wychowawczych i emocjonalnych w okresie wczesnego dzieciństwa.
Opieka logopedyczna
Wiek przedszkolny to czas największego rozwoju mowy. W naszej placówce dbamy zarówno o profilaktykę jak i terapię ewentualnych zaburzeń logopedycznych. W związku z tym na początku każdego roku szkolnego logopeda przeprowadza tzw. badania przesiewowe. W razie zaistniałej potrzeby przedszkolak kierowany jest na indywidualne zajęcia, które odbywają się 1-2 razy w tygodniu i trwają 30 minut. Terapia przybiera formę zabawy i dopasowana jest do potrzeb dziecka. Jej nadrzędnym celem jest m.in.: usprawnienie aparatu artykulacyjnego, kształtowanie toru oddechowego, wywołanie i uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek oraz kształtowanie słuchu fonematycznego. Należy jednak pamiętać, że skuteczność terapii w dużej mierze zależy od codziennych ćwiczeń (zabaw) rodzica z dzieckiem, wedle wskazówek podanych przez logopedę.